• Ontbijt

Havermoutpap met kurkuma en gember - recept van Anna Meyer

Ingrediëntcalculator

Havermoutpap is een gezonde en voedzame maaltijd die je in slechts 15 minuten klaar hebt. Deze variant met kurkuma en gember is een heerlijke combinatie van smaken en is een favoriet van chef-kok Anna Meyer. Probeer het recept en geniet van deze heerlijke maaltijd!

Havermoutpap met kurkuma en gember

Ingrediënten

  • 2 eetlepels kurkuma
  • 1 theelepel gemberpoeder
  • 1 kopje havermout
  • 2 kopjes water
  • Optioneel: honing, kaneel, noten, zaden, fruit

Instructies

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.
  2. Meng de kurkuma en gemberpoeder in een kom.
  3. Voeg de havermout toe en meng goed.
  4. Voeg het water toe en roer tot een glad mengsel.
  5. Giet het mengsel in een ovenschaal en zet in de oven.
  6. Bak de havermoutpap gedurende 15 minuten.
  7. Haal de havermoutpap uit de oven en voeg eventueel honing, kaneel, noten, zaden of fruit toe.
  8. Serveer de havermoutpap warm.

Tips

  • Voor een extra smaakvolle havermoutpap kun je ook kokosrasp, rozijnen of chocolade toevoegen.
  • Je kunt de havermoutpap ook koud eten als ontbijt of snack.
  • Je kunt de havermoutpap ook in de magnetron bereiden.

Conclusie

Havermoutpap met kurkuma en gember is een heerlijke en gezonde maaltijd die je in slechts 15 minuten klaar hebt. Probeer het recept van Anna Meyer en geniet van deze heerlijke maaltijd!

Anna Meyer heeft een heerlijk recept voor havermoutpap met kurkuma en gember. Deze gezonde en voedzame pap is een perfecte start van de dag. Het is eenvoudig te maken en je kunt er verschillende ingrediënten aan toevoegen om het nog lekkerder te maken. Probeer het eens met ossenhaas met gegrilde groenten of met wat is rood fruit .

Bewaren via Pinterest havermoutpap met kurkuma gember

Bronnen: Anna Meyer, BBC Good Food